لوله پلی اتیلن
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

لوله پلی اتیلن و HDPE


PE100 سومین نسل از PE درجه لوله است.
دارای تعادل بهینه از سه ویژگی کلیدی است:

حداقل مقاومت مورد نیاز (MRS) - این استحکام طولانی مدت و مقاومت در برابر خزش را فراهم می کند.
مقاومت در برابر تنش ترک (گاهی اوقات به عنوان مقاومت در برابر رشد کند ترک نامیده می شود).
مقاومت در برابر انتشار سریع ترک


لوله HDPE PE100 نصب آسان، سبک، انعطاف پذیر، بدون خوردگی است و عمر مفید آن تا 100 سال است. می توان آن را با استفاده از فیوژن لب به لب یا الکتروفیوژن برای ایجاد یک شبکه فشار بدون نشتی برای گاز یا آب متصل کرد. برای کاربردهای بدون ترانشه، از همجوشی لب به لب بیشتر استفاده می شود، زیرا این منجر به نمایه بیرونی صاف و بدون برآمدگی می شود که ممکن است در کشیدن لوله به داخل زمین یا لوله میزبان مشکل ایجاد کند.

خواص لوله پلی اتیلن و HDPE PE100


حداقل مقاومت مورد نیاز (MRS): 10.0 مگاپاسکال (1450 psi)
فشار پایه طراحی هیدرواستاتیک (HDB): 1600 psi (11 MPa)
مقاومت فشاری مجاز: 7.93 مگاپاسکال
استحکام کششی در بازده: 23 مگاپاسکال
کشیدگی در زمان شکست: > 600%
مدول الاستیسیته (50 سال): 200 مگاپاسکال
مدول خمشی: 1000 مگاپاسکال
نسبت پواسون: 0.45
ضریب انبساط حرارتی: 1.3 x 10-4 ° C-1
ضرایب اصطکاک:

Colebrook-White: 0.00152mm
هازن-ویلیامز: 150-155
منینگ: 0.009 (آب); 0.010 (فاضلاب)

 

 

لوله پلی اتیلن 


لوله پلی اتیلن  ​​از اواسط دهه 1950 در جهان تولید شد.
از آن زمان، استفاده از پلی اتیلن و تعداد کاربردهای لوله پلی اتیلن (لوله پلی اتیلن) ​​به دلیل تطبیق پذیری آن و مزایایی که نسبت به سیستم های آهن، فولاد و سیمان ارائه می دهد، به شدت افزایش یافته است.

 

چرا لوله پلی اتیلن (لوله پلی اتیلن)؟


خواص و مشخصات پلاستیک ها - به ویژه پلی اتیلن - تنها در مدت کوتاهی پس از تولید، روند استفاده از آنها را در صنعت افزایش داده است.

انعطاف پذیری لوله پلی اتیلن (لوله پلی اتیلن) ​​باعث صرفه جویی در هزینه در نصب می شود. فن آوری بدون ترانچ می تواند از نیاز به ترانشه های باز جلوگیری کند و با کشیدن لوله های پلی اتیلن طولانی از سوراخ های زیر زمین که توسط خال های مکانیکی حفر شده است، مزاحمت عمومی و محیط زیست را کاهش دهد.

 

ویژگی های لوله پلی اتیلن (لوله پلی اتیلن)


لوله پلی اتیلن را می توان در طول های مستقیم یا سیم پیچی عرضه کرد که نیاز به اتصالات و اتصالات را کاهش می دهد. لوله های پلی اتیلن را می توان با استفاده از تکنیک های لب به لب و الکتروفیوژن یا با استفاده از اتصالات مکانیکی متصل کرد.
محصولات پلی اتیلن از جمله لوله پلی اتیلن، اتصالات پلی اتیلن و منهول پلی اتیلن.
در 50 سال گذشته ما پیشرفت های چشمگیری در تولید لوله های پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن و منهول پلی اتیلن داشته ایم که اکنون جایگزین مناسبی برای لوله های فلزی، پی وی سی، GRP و چدنی هستند. مدیران پروژه به دلیل استحکام، دوام و نصب آسان آنها را به عنوان یک جایگزین عالی تایید کرده اند.
امروزه بسیاری از پروژه های سیستم های آتش نشانی، سیستم های انتقال آب فشار قوی، سیستم های فاضلاب شهری/صنعتی و همچنین انتقال گاز طبیعی در محیط های شیمیایی و صنعتی یا پوشش های مخابراتی و کابلی توسط سیستم های لوله کشی پارس اتیلن کیش انجام می شود.

 

لوله پلی اتیلن به چند دسته تقسیم می شوند؟


لوله پلی اتیلن نوع گازی
لوله پلی اتیلن نوع کابلی
لوله پلی اتیلن نوع آب رسانی

 

بررسی اجمالی


در صنعت خطوط لوله، لوله های پلی اتیلن معمولا به عنوان HDPE یا پلی اتیلن با چگالی بالا شناخته می شوند.

در حالی که این اصطلاح به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، به طور کلی به نوع خاصی از لوله اشاره دارد که در برنامه هایی که نیاز به مقاومت در برابر دماهای بالا دارند استفاده می شود. این شامل مدیریت زباله های آشپزخانه یا سیستم های زهکشی تجاری است. ترکیب محصول اغلب در طول فرآیند تولید تلطیف می شود تا مقاومت آن در برابر حرارت ایجاد شود.

با توجه به این ویژگی ها، HDPE تا حد زیادی در لوله کشی تجاری استفاده می شود.

عرضه لوله پلی اتیلن ما از MDPE تشکیل شده است. MDPE یا پلی اتیلن با چگالی متوسط، ترکیبی است که بیشترین استفاده را در شبکه سازی آب، زهکشی تنه، شبکه های برقی یا آب سرد خانگی دارد.

این امر MDPE را برای کاربردهای عمرانی، زیرساخت‌های تجاری و پروژه‌های تامین آب، از جمله خطوط اصلی، ایده‌آل می‌کند. این نوع لوله پلی اتیلن به دلیل مقاومت در برابر ضربه بالا و استحکام برتر در کاربردهای بدون ترانشه نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. لوله پلی اتیلن که به راحتی در سیم پیچ ها و طول های بلند موجود است، یک انتخاب رایج برای کاربردهای ترکیدگی لوله است.

سیستم های لوله پلی اتیلن می توانند به صورت ذوبی یا جوش لب به لب باشند، بنابراین خطر نشت در نتیجه اعوجاج مفصل وجود ندارد.

با رواج فزاینده فناوری بدون سنگر در سراسر صنعت عمران، نیاز فزاینده ای به تعمیر سیستم های قدیمی وجود دارد. اتصال لوله های موجود با MDPE یک راه حل اثبات شده و فوق العاده موثر است.

 





:: برچسب‌ها: سیستم های آتش نشانی , مرغوب ترین مواد اولیه , پلی اتیلن تک جداره , سیستم های لوله کشی HDPE ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: